Her kan du i to podcasts høre historien om Københavns Sporveje, der i en stor del af det 20. århundrede var det vigtigste offentlige transportmiddel i København...
I 2. del af podcastsserien om Københavns Sporvejes historie kan du høre om SF-borgmesteren, der aflivede sporvognene i København. Han blev borgmester i 1962 - to år efter, at sporvejene endelig havde fået penge til indkøb af 100 moderne, hårdt tiltrængte sporvogne fra Düsseldorf. Men de kom for sent, og i 1972 bakkede den sidste sporvogn ind i Nørrebro Remise. Du kan også høre om en lille drengs fascination sporvognene.
--------
19:15
Der kom altid en sporvogn og en pige til
Det her er den første af to podcasts om Københavns Sporvejes historie.
I det 20. århundrede frem til 1972 var sporvognene det fremmeste offentlige transportmiddel i København.
1. del handler om sporvejenes storhedstid, der kulminerede omkring og i årene efter 2. verdenskrig, hvor der var 18 sporvognslinjer i København, der hvert år transporterede millioner af passagerer gennem byen i det lige ved 100 km store skinnenet.
Her kan du i to podcasts høre historien om Københavns Sporveje, der i en stor del af det 20. århundrede var det vigtigste offentlige transportmiddel i København og på Frederiksberg.