I dag er det 10 år siden, at briterne stemte for at forlade EU.
»Et nyt Storbritannien rejser sig fra lænkerne,« skrev tabloidavisen The Sun, og håbet blandt de EU-kritiske briter var, at Storbritannien igen ville rejse sig, og blive en storslået stat.
Men virkeligheden har været en anden, og de nu syv forskellige britiske premierministre siden brexit er tegn på et land i politisk kaos, og et land, hvor flertallet nu gerne vil tilbage ind i EU.
Så hvad har briterne fået ud af brexit?
Gæst: Mads Bonde Broberg, journalist for Jyllands-Posten og tidligere korrespondent i Storbritannien
Vært: Mathias Bonde
Produktion: Kasper Nesheim Risgaard
Foto: Jakob Jørgensen / Ritzau Scanpix
See omnystudio.com/listener for privacy information.