Powered by RND
PodcastsForretningEmployer branding i praksis.
Lyt til Employer branding i praksis. i appen
Lyt til Employer branding i praksis. i appen
(2.537)(250.190)
Gem station
Vækkeur
Sleeptimer

Employer branding i praksis.

Podcast Employer branding i praksis.
Karen Lebeck
Er du nysgerrig på at lære mere om employer branding? I denne podcast serie dykker Karen Lebeck ned i feltet, og giver dig konkrete værktøjer til dit arbejde me...

Tilgængelige episoder

5 af 6
  • #6 – Myter og misforståelser, der saboterer dit arbejde med employer branding
    Der findes ikke et quick fix til employer branding. Det kræver en langvarig, konsistent og tålmodig indsats. Til gengæld findes der et række myter og misforståelser, og hvis du abonnerer på dem, kan de ende med at spænde ben for hele employer branding indsatsen. Mislykkede rekrutteringer skyldes et umuligt jobmarkedEmployer branding handler om rekrutteringEmployer branding er en kampagneEmployer branding er en ekstern øvelse, der ikke involverer vores medarbejdere.Og det er disse myter og misforståelser, vi skal tale om i dette afsnit.  🔗 Find mig på Linkedin - og connect meget gerne📧 Få mit nyhedsbrev med tips, fifs og indspark om employer branding📍Tjek min hjemmeside
    --------  
    12:20
  • #5 – Sådan styrker du dit employer brand: Lav en plan der skridt for skridt får jer i mål
    I dette afsnit skal vi tale om, hvordan vi sætter strøm til employer branding strategien – nemlig med en konkret og realiserbar plan. Med et defineret sweet spot (episode 3) og en kortlagt Kandidatrejse (episode 4) har du alle byggeklodserne, der skal til for at lave en god plan. Du ved nemlig, hvor det halter i dag, og hvor det bedst giver mening at sætte ind.Planlægningsarbejdet er ikke en skrivebordsøvelse for du skal have alle de rette aktører med ombord. Måske skal der justeres i rekrutteringsprocessen, måske skal jeres eksterne kommunikation tilpasses, måske skal der arbejdes med relationer, insitamentsstrukturer eller kulturen. Uanset hvad skal de relevante personer eller afdelinger deltage i planlægningsarbejdet, så I både sikrer et godt fælles ophæng og eksekveringskrafter.🔗 Find mig på Linkedin - og connect meget gerne📧 Få mit nyhedsbrev med tips, fifs og indspark om employer branding📍Tjek min hjemmeside
    --------  
    10:44
  • #4 – Hvor stærkt er dit employer brand i dag? Få overblik med kandidatrejsen
    I denne episode skal vi tale om, hvordan du får overblik over dit nuværende employer brand, så du ved hvor der skal sættes ind. Employer branding handler om kandidaters samlede oplevelse af arbejdspladsen – og er således ikke kun en kommunikationsøvelse.Derfor introducerer jeg dig i dette afsnit for et værktøj, jeg kalder ”Kandidatrejsen”, som er et kortlægningsværktøj, der giver dig overblik over, hvor godt I lykkes med at tiltrække og fastholde de rette kandidater.Ved at holde jeres nuværende indsatser op mod Kandidatrejsens fem stadier:KendskabOvervejelseAnsøgningLoyalitetAmbassadørskab… får du et stærkt overblik over, hvor I gør det godt – og ikke mindst hvor det halter. Og du har dermed de bedste forudsætninger for at sætte ind, der hvor det giver størst effekt.Er du nysgerrig på at lære mere om Kandidatrejsen, kan du læse mere i dette blogindlæg – der viser der værktøjet og forklarer, hvordan du bruger det i praksis.🔗 Find mig på Linkedin - og connect meget gerne📧 Få mit nyhedsbrev med tips, fifs og indspark om employer branding📍Tjek min hjemmeside - her finder du mine ydelser, kontaktinfo mv
    --------  
    17:05
  • #3 – Sådan finder du jeres Employer Value Propositions: Styrker der tiltrækker og differentierer.
    I denne episode fokuserer jeg på, hvordan du finder frem til de styrker (eller employer value propositions) som skal bære arbejdspladsens employer brand. Jeg udfolder ”sweet spot”-modellen, som jeg selv bruger, når jeg hjælper arbejdspladser med at styrke deres tiltrækningskraft.I afsnittet kommer vi omkring, hvordan du bør arbejde med de tre perspektiver i sweet spot-modellen:Arbejdspladsen – sådan afdækker du, hvad I står for og hvad der præger arbejdslivet ”inden for murene”.Potentielle medarbejdere – sådan afdækker du, hvad der kendetegner jeres drømmekandidater, og hvilke krav, behov og motivationer de har ift deres arbejdslivKonkurrerende arbejdspladser – hvordan du ved at forholde dig til dine konkurrenter kan skærpe arbejdspladsens position.Skriv dig op her - hvis du ønsker at modtage sweet spot-modellen. Som bonus modtager du også de centrale spørgsmål, som er vigtige at få stillet på den strategiworkshop, hvor man finder frem til de afgørende styrker.🔗 Find mig på Linkedin - og connect meget gerne📧 Få mit nyhedsbrev med tips, fifs og indspark om employer branding📍Tjek min hjemmeside - her finder du mine ydelser, kontaktinfo mv
    --------  
    17:11
  • #2 – Hvorfor employer branding er vigtigt: Et arbejdsmarked under forandring
    I denne episode uddyber jeg, hvorfor så mange arbejdspladser er begyndt at arbejde med employer branding – og hvorfor det er blevet et afgørende vigtigt redskab i arbejdet til at tiltrække, rekruttere og fastholde dygtige medarbejdere. Vi dykker ned i de tre aspekter, der påvirker behovet for employer branding.Det arbejdsmarked, vi ser ind i – nu og i fremtidenMedarbejderes generelt ændrede krav og forventninger til et godt arbejdslivArbejdspladsers behov for at skærpe deres position og tiltrækningskraft.🔗 Find mig på Linkedin - og connect meget gerne📧 Få mit nyhedsbrev med tips, fifs og indspark om employer branding📍Tjek min hjemmeside - her finder du mine ydelser, kontaktinfo mv
    --------  
    17:36

Flere Forretning podcasts

Om Employer branding i praksis.

Er du nysgerrig på at lære mere om employer branding? I denne podcast serie dykker Karen Lebeck ned i feltet, og giver dig konkrete værktøjer til dit arbejde med at styrke arbejdspladsens tiltrækningskraft.Karen har arbejdet på nogle af landets største arbejdspladser med forretningsudvikling, change management, marketing og rekruttering - og har siden 2028 været selvstændig kommunikationsrådgiver med et særligt fokus på employer branding. Selv om hun har beskæftiget sig med en ret bred palette, har der altid være en fællesnævner - nemlig et meget stærkt fokus på modtageren. Altså brugeren, kunden og medarbejderen. Og det har lært hende vigtigheden af, at have en undersøgende og brugercentreret tilgang at forstå de mennesker, vi ønsker at påvirke. Det er også den tilgang, hun bruger i sit arbejde med employer branding - og som du vil møde i alle episoderne, og hvis du følger hende på Linkedin.Linkedin:www.linkedin.com/in/karenlebeck/Hjemmeside:www.karenlebeck.dk
Podcast-websted

Lyt til Employer branding i praksis., Børsen investor og mange andre podcasts fra hele verden med radio.dk-appen

Hent den gratis radio.dk-app

  • Bogmærke stationer og podcasts
  • Stream via Wi-Fi eller Bluetooth
  • Understøtter Carplay & Android Auto
  • Mange andre app-funktioner
Juridiske forhold
Social
v7.7.0 | © 2007-2025 radio.de GmbH
Generated: 2/16/2025 - 7:40:06 PM