En voldsom anholdelse i Aarhus har genrejst spørgsmålet om, hvorvidt politiet skal have bodycams på. Anholdelsen fandt sted i det vestlige Aarhus i weekenden, og flere medier har delt en video derfra. Her ser man en mand løbe fra politiet, før han overgiver sig og lægger sig ned, hvorefter en politibetjent kommer ind og sparker den liggende person. Den Uafhængige Politiklagemyndighed (DUP) har indledt en efterforskning, og betjentens magtanvendelse har ført til meget kritik - blandt andet fra Christiansborg, hvor flere partier står klar til at indføre kropskameraer. Derfor spørger vi i Debat på Radio IIII i dag, om danske politibetjente bør bære bodycams? Medvirkende: Michael Molin, tidligere politibetjent, i dag psykoterapeut og formand for Danske Psykoterapeuter. Erbil Kaya, forsvarsadvokat. Steffen Larsen, medlem af Liberal Alliance, tidligere formand for Retsudvalget og tidligere retsordfører for Liberal Alliance. Anders Kjærulf, teknologi-kritiker og konsulent i sikkerhedsbranchen. Vært: Kasper Harboe.See omnystudio.com/listener for privacy information.