Salg- og marketing skal være langt mere integreret, end de oftest er. Og de bør nærmest være samme afdeling. For det er simpelthen en gammeldags legacy-ting at dele de to afdelinger op i separate siloer.Det er noget af det, diskussionen går på i denne episode med Rasmus Studstrup, der er partner i Intenz og ekspert i salgsledelse.Emnet er virkelig spændende og en utrolig vigtig disciplin, hvis man skal lykkes med salg og marketing i en kompleks B2B-kunderejse.Vi snakker først om, hvordan marketing kan understøtte salg bedre, og om sælgerne overhovedet gider "det der content marketing".Og så kommer vi ind på 5 helt konkrete råd, som Rasmus har taget med1. Definér en fælles salgsfilosofi, som både salg og marketing arbejder ud fra.2. Sæt fælles mål, som salg og marketing arbejder sammen om at nå.3. Skab strukturer, der fremmer samarbejde - og ikke bare informationsdeling.4. Lav fælles projekter, hvor salg og marketing understøtter hinanden.5. Fjern silotænkning ved hjælp af teknologi - fx et delt CRM-system.Snakken var virkelig spændende - Vi håber, du synes det samme.Rigtig god fornøjelse.Find os på komio.dkFølg os på LinkedInVil du selv med i Indblik? Skriv til
[email protected]