I “Det korte af det lange" inviteres du indenfor på Holst Mouritzens kontor til en faglig snak om strategisk marketing og branding.Podcasten tager udgangspunkt...
I dette års nytårsspecial vender vi:Kong Frederik d. 10's kroning og nye brandVi taler Jaguar og Fråst rebranding, samt Tordenskjold (afsnittet er optaget før nyheden om tilbagerulningen af den nye visuelle identitet). Vi taler Trump og Musk og deres betydning for en ny verdensorden som også marketing og brand folk skal forholde sig til og meget mere. Link til rapporten om The Profiability Of Advertising 2": PowerPoint PresentationMed i dette afsnit er: Louise Frandsen, Jacob Holst Mouritzen og Anna-Cathrine GrønkjærTak fordi du lytter med! Hvis du vil vide mere om strategi, marketing og branding så gå ind og følg med på vores LinkedIn-profil og skriv dig op til vores nyhedsbrev på www.holstmouritzen.dk, hvor vi leverer en masse faglige indspark med anbefalinger til læsestof, relevante cases og andre spændende nyheder.
--------
1:17:29
Den Om Segmenteringsmodeller
Hvad er en segmenteringsmodel og hvordan vælger man den rette?Det er det vi taler om i denne episode. For hvis man knækker en stærk segmenteringsmodel, som er dækkende, korrekt og formår at hjælpe dig med både at afdække og planlægge kommende vækst og potentialer, samt kan måle din nuværende performance, så har du et yderst stærkt værktøj til at sætte din virksomhed fri til at jagte den vækst. Samme indsigter, samme retning, samme segmenter. Et vidunderligt værktøj til at strømline sine indsatser. Det er det vi taler om i denne uges episode af "Det Korte Af Det Lange". Denne gang med gæst Nicolaj Weber.Tak fordi du lytter med! Hvis du vil vide mere om strategi, marketing og branding så gå ind og følg med på vores LinkedIn-profil og skriv dig op til vores nyhedsbrev på www.holstmouritzen.dk, hvor vi leverer en masse faglige indspark med anbefalinger til læsestof, relevante cases og andre spændende nyheder.
--------
42:06
EP13 - Strategiprocesser
Er der er en bedre måde at udvikle strategier på end den årlige off-site til et konferencecenter med ledelsen?Svaret er ja. I denne episode diskuterer Jacob Holst Mouritzen og Louise Frandsen hvordan man former strategiprocesser og hvilke faldgruber man skal undgå. Tak fordi du lytter med! Hvis du vil vide mere om strategi, marketing og branding så gå ind og følg med på vores LinkedIn-profil og skriv dig op til vores nyhedsbrev på www.holstmouritzen.dk, hvor vi leverer en masse faglige indspark med anbefalinger til læsestof, relevante cases og andre spændende nyheder.
--------
1:09:28
EP #12: Nytårsspecial 2023
God jul og godt nytår! I denne episode gennemgår Jacob Holst Mouritzen og Rasmus Lund de 10 vigtigste emner og historier for året og sender lytterne velforberedte afsted på juleferie. Listen ser ud som følgende, i en kronologisk, men ikke-prioriteret rækkefølge: AI BarbiePurpose er dødEffektivitetsreglerRebranding af XContent Creators RecessionenDistinctiveness vs. DifferentiationBranding er tilbage Gode reklamer har ikke 'wearout'Tak fordi du lytter med! Hvis du vil vide mere om strategi, marketing og branding så gå ind og følg med på vores LinkedIn-profil og skriv dig op til vores nyhedsbrev på www.holstmouritzen.dk, hvor vi leverer en masse faglige indspark med anbefalinger til læsestof, relevante cases og andre spændende nyheder.
--------
1:25:19
EP #11: Den glemte mid-funnel
De seneste år er der sket et massivt ryk fra en stor entusiasme omkring performance marketing og de salgsaktiverende indsatser over mod et fokus på brandopbygning og mere langsigtede tiltag. Selvom vi altid er fortalere for de langsigtede, strategiske linjer i marketing, så opstår der dog problemer her. For det første er det vigtigt at forstå, at marketing ikke er et enten-eller spørgsmål når det kommer til salgsaktivering og brandopbygning. For det andet findes der en masse vigtige opgaver inde imellem disse to trin, nemlig i det område vi i denne episode kalder "mid-funnel". Episoden berør alle de vigtige funktioner i mid-funnel, som vi, til en vis grad, synes bliver glemt, både i tidens generelle marketing diskussioner, men også i en række reelle eksempler, som Jacob, AC og Rasmus drøfter undervejs.I episoden kan du forvente at få svar på: Hvad er "mid-funnel"?Hvad er det vi synes er blevet glemt? Hvorfor er det problematisk? Hvilke eksempler findes der, hvor mid-funnel tydeligvis er blevet glemt? Hvordan passer reach og attention ind i diskussionen?Hvilke indikationer skal man kigge efter for at opdage problemet? Hvilket muligheder er der for at løse det?Tak fordi du lytter med! Hvis du vil vide mere om strategi, marketing og branding så gå ind og følg med på vores LinkedIn-profil og skriv dig op til vores nyhedsbrev på www.holstmouritzen.dk, hvor vi leverer en masse faglige indspark med anbefalinger til læsestof, relevante cases og andre spændende nyheder.
I “Det korte af det lange" inviteres du indenfor på Holst Mouritzens kontor til en faglig snak om strategisk marketing og branding.Podcasten tager udgangspunkt i strategiske udfordringer som vi observerer hos vores samarbejdspartnere og bidrager med løsningsforslag til disse via relevante teorier og studier. "Det korte af det lange" giver en kort forklaring af tidens vigtigste marketingrapporter, -teorier og -cases til dig, der gerne vil styrke din strategiske sans, men ikke altid får taget tiden til at dykket ned i det tunge stof.